Azote

Almedalen 2023 – Kan information, kommunikation & marknadsföring bidra till en hållbar omställning?

Hur kan olika typer av informations-, och kommunikationsinsatser bidra till mer hållbar utveckling? Har vi en övertro på informationens betydelse och kommunikationens effekt eller är det avgörande för att nå hållbarhetsmålen?

Detta seminarium hölls i Almedalen den 28 juni på Joda bar & kök. Missade du eller vill du se vårt seminarium igen? Se filmen här!

 

Medverkande:

Siri Maassen, Kommunikationsstrateg, Azote
Linda Nilsson, VD, Sveriges Kommunikationsbyråer
Sara Arvidson, Kommunikationschef, Mälardalens universitet
Jenina Dahlberg, Kommunikationsansvarig, Fossilfritt Sverige
Johan Eriksson, Kommunikationschef, PWC

Om eventet

Ofta läggs mycket resurser på att informera och kommunicera fakta och forskningsresultat med målet att få till hållbara förändringar inom olika områden och på olika nivåer. Än mer resurser satsas av företag och organisationer på så kallad hållbar marknadsföring. Samtidigt vet vi att vi inte agerar utifrån vår kunskap, och den hållbara marknadsföringen riskerar att bli greenwashkampanjer. Så vad behövs mer för att snabbt få till de stora förändringar som behövs för att nå hållbarhetsmålen och vilken roll har kommunikationen i detta?

Lyssna gärna på vårt samtal där vi diskuterar hur olika kommunikativa verktyg kan användas för att ställa om samhället, vilka falluckor som finns och hur vi sätter realistiska mål för insatserna.

Azote

Azote team - [email protected]

To top